Renault-Zoe-(2)

Duurzaam rijden in de Renault Zoe

De Zoe is Renaults meest succesvolle volledig elektrische auto. Zeker, er was de vierwieler Twizy, en er zijn ook elektrische bestelwagens en de kortstondige Fluence, maar deze supermini op batterijen is momenteel de enige optie tot de Megane E-Tech later in 2022 op de markt komt.

De nieuwste Renault Zoe betekent een aanzienlijke update ten opzichte van zijn voorganger, met verbeterde accu technologie voor een grotere actieradius. De motor levert ook meer vermogen, het exterieur is aangepast, snelladen met de thuislader voor de Renault Zoe met CCS is optioneel en het interieur is sterk verbeterd, en is voorzien van allerlei nieuwe technologieën.

Een geclaimde WLTP actieradius van 350 kilometer is ook erg goed, en ongeveer het dubbele van de Mini Electric en Honda E met vergelijkbare prijzen. En in tegenstelling tot eerdere modellen hoeft u geen maandelijkse bijdrage te betalen voor een lease accu.

Maar – en dit is een vrij grote ‘maar’ – in december 2021, na meer dan een jaar in de verkoop te zijn geweest, werd de Renault Zoe geacht nul sterren te scoren in de Euro NCAP-veiligheidstest. Het is pas de derde auto in de geschiedenis die nul sterren krijgt, en dat is een behoorlijke val voor Renault, dat met de Laguna in 2001 de eerste was die de volle vijf sterren haalde. Wat ook verontrustend is, is dat de vorige, tweede generatie van de Zoe vijf sterren scoorde, terwijl het nieuwe model ver onder de normen van Euro NCAP blijft.

Zo’n rampzalige crashscore laat zeker een zure smaak achter, want de nieuwste Renault Zoe is verder een heel goede elektrische auto en biedt veel waar voor je geld. 

Posts created 12

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top